Vraag over onze collectie?
Heb je al gekeken bij de veel gestelde vragen?
Staat jouw vraag en antwoord er niet bij? Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 uur telefonisch bereikbaar via +31 481 37 57 17 (m.u.v. feestdagen). Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier op deze pagina. Op werkdagen proberen wij zo spoedig mogelijk een reactie te sturen. Wij streven ernaar je e-mail binnen 1 - 3 werkdagen te beantwoorden.
Lion International B.V. (Bopita) hoofdkantoor
Energieweg 1
6662 NS Elst (Gld.)
Nederland
Veelgestelde vragen
Waarmee kunnen we jou helpen?
Bestellen en bezorgen
Betaal ik verzendkosten?
We verzenden gratis in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg en Spanje.
Hoe kan ik betalen?
Betalen maken we graag zo gemakkelijk mogelijk voor je. Met de volgende betaalmogelijkheden kun je jouw bestelling veilig afronden:
iDeal, KBC, Sofort, Bancontact etc.: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank.
Klarna betaal later: met Klarna betaal je 30 dagen na het plaatsen van jouw bestelling.
PayPal: met het gemak van je PayPal account.
Creditcard: met jouw creditcard.
Apple Pay: deze optie verschijnt wanneer jouw bestelling op een Apple-apparaat geplaatst wordt.
Kan ik achteraf betalen?
Je kunt bij ons ook achteraf betalen met Klarna. Hiermee bestel je eenvoudig en betaal je tot 30 dagen later. Stuur je binnen de betaaltermijn (een deel of je volledige) bestelling naar ons terug, dan wordt jouw factuur op Klarna automatisch aangepast.
Tip: sommige vragen kun je beter rechtstreeks aan Klarna vragen. Bijvoorbeeld wanneer Klarna jouw gegevens niet accepteert of wanneer je je betaling wilt uitstellen. Klik hier om contact op te nemen met Klarna.
Hoe wordt mijn product geleverd?
Je bestelling wordt door ons of door een externe vervoerder in opdracht van Bopita geleverd. De door jou bestelde artikelen worden zorgvuldig verpakt en op de afgesproken datum ongemonteerd geleverd tot aan de eerste deur van het door jou opgegeven afleveradres.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij of onze transportpartner zullen je zending inplannen voor levering binnen de aangegeven levertijd na ontvangst van je betaling. Je ontvangt binnen enkele dagen een e-mail met daarin een voorstel voor levering. Mochten één of meerdere artikelen van je bestelling niet voorradig zijn, dan ontvang je van ons een bericht per e-mail of per telefoon zodra de bestelling compleet leverbaar is.
Kan ik mijn bestelling ook 's avonds laten bezorgen?
Nee, wij bezorgen uitsluitend op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.
Kan ik een bezorgdatum kiezen?
Dit kan helaas niet via de webshop. Je ontvangt binnen enkele dagen van onze bezorgdienst een e-mail met daarin een uitnodiging voor het online maken van een bezorgafspraak.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Wij leveren webshop-bestellingen in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk en Spanje.
Ik wil mijn bestelling op één van de Waddeneilanden laten bezorgen. Kan dat?
Ja, dat kan. Wij berekenen voor de Nederlandse Waddeneilanden geen toeslag. Het is niet mogelijk om op de Duitse Waddeneilanden te bezorgen.
Een product is niet op voorraad, kan ik het artikel toch bestellen?
Als een artikel niet op voorraad is, dan staat de verwachte leverweek vermeld bij het betreffende artikel. Je kunt het artikel wel gewoon bestellen. De bestelling wordt geleverd zodra de bestelling compleet leverbaar is.
Mijn geleverde bestelling is incompleet. Wat nu?
Zodra je geconstateerd hebt dat er een onderdeel of artikel ontbreekt aan de geleverde bestelling, verzoeken wij je vriendelijk om het
digitale service-formulier in te vullen op deze website onder "service". Je aanvraag wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen behandeld en je ontvangt bericht van ons per e-mail of telefoon.
Retourneren en ruilen
Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Je kunt een artikel dat niet naar wens is binnen 2 weken retourneren. Vul in dat geval het digitale service-formulier in op deze website onder "Service". Wij verzoeken je om zorgvuldig om te gaan met de artikelen en de verpakking. Je ontvangt vervolgens binnen 5 werkdagen bericht van ons per e-mail of telefoon met een retournummer. Is het product te groot of te zwaar om op te sturen, dan bieden wij je de mogelijkheid aan om het tegen een vergoeding bij je thuis te laten ophalen. Vermeld dit dan in het digitale service-formulier. Wij zullen in overleg met jou de artikelen retour halen. Over de kosten zullen wij je vooraf informeren.
Bopita accepteert alleen retouren mits de producten en verpakking onbeschadigd zijn en binnen 3 weken na de afleverdatum. Bopita is gerechtigd een waardevermindering op de waarde van de retourorder toe te passen, mits de retouren niet aan de voorwaarden voldoen.
Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Bij retournering van een artikel controleren wij dit artikel bij binnenkomst. Direct na binnenkomst en na controle en goedkeuring storten wij het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel, exclusief verzendkosten, terug op jouw bankrekening.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Ja, de betreffende verzendkosten via een reguliere koerier voor het retourneren van het artikel. Is het product te groot of te zwaar om op te sturen, dan bieden wij jou de mogelijkheid om het tegen een vergoeding bij jou thuis te laten ophalen. Vul dan het
digitale service-formulier op deze website compleet in. Je ontvangt vervolgens binnen 5 werkdagen een reactie van ons voor opvolging om de artikelen retour te halen. De kosten voor het ophalen van de retourgoederen zullen wij je vooraf bekend maken.
Mag ik alle artikelen altijd retourneren?
Ja, indien een via deze webshop aangekocht product niet naar wens is, dan heb je het recht het artikel of de artikelen binnen 2 weken te
retourneren .
Hoe kan ik een oud en soortgelijk meubel retourneren bij de bezorging van een nieuw meubel?
Het retourneren van oude meubelen bieden wij als service in Frankrijk aan in het kader van duurzaamheid. We bieden geen vergoeding voor de te retourneren meubelen.
Het retourneren van meubelen kan uitsluitend op basis van de volgende voorwaarden:
Het oude meubel dient soortgelijk te zijn en met eenzelfde volume als het nieuw aangeschafte meubel.
Het oude meubel dient geschikt te zijn voor recycling (zonder schimmel en grote beschadigingen).
Vermeld bij het afronden van je bestelling bij “opmerkingen” dat je een oud meubel wilt retourneren.
Stuur na het afronden van je bestelling een e-mail met als onderwerp “retourneren oud meubel” en met vermelding van je bestelnummer naar sales@bopita.com .
Wij nemen dan contact met je op om de procedure door te nemen en het oude product eventueel milieuvriendelijk af te voeren.
Het te retourneren meubel dient vooraf aangemeld en door ons goedgekeurd te zijn voor retournering.
Het retourmeubel dient gedemonteerd klaargezet te worden op de begane grond en zodanig verpakt dat het meubel geschikt is voor vervoer.
De chauffeur kan het retourmeubel weigeren af te voeren als het niet voldoet aan een van de voorwaarden.
Service-onderdeel bestellen
Kan ik een onderdeel van een product bestellen?
Bepaalde onderdelen van Bopita-artikelen zijn na te bestellen. Deze artikelen vind je op deze website bij "
accessoires ". Als het gewenste onderdeel daar niet bij staat, dan kun je het
digitale service-formulier op deze website compleet invullen en verzenden om het betreffende onderdeel aan te vragen.
Ik kan een service-onderdeel niet in de webshop vinden. Hoe weet ik of ik dit onderdeel toch kan bestellen?
Je kunt je vraag over een gewenst service-onderdeel indienen via het
digitale service-formulier op deze website. Vergeet niet om ook een foto als bijlage mee te sturen van het artikel, zodat voor ons duidelijk is over welk Bopita-meubel het gaat. Wij kunnen je vervolgens een juist advies geven voor een oplossing.
Service en garantie
Hoe lang heb ik garantie op een product?
Wij geven 5 jaar garantie op fabrieksfouten. Enkele producten hebben afwijkende garantietermijnen, zoals matrassen en enkele meubelen. Wil je weten hoe lang je garantie hebt op een bepaald product? Bekijk dan de geldende garantie van het betreffende artikel op de productpagina op deze website. Schade die ontstaat door een niet normaal gebruik, onzorgvuldig handelen, of gebruiksslijtage valt hier niet onder. Ieder garantie-verzoek wordt door onze service-afdeling bekeken en beoordeeld naar redelijkheid en billijkheid. Jouw garantie-verzoek kun je indienen via ons
digitale service-formulier op deze website. Let op: wij behandelen uitsluitend volledig ingevulde service-formulieren incl. de gevraagde bijlagen als digitale foto’s van het betreffende artikel en de aankoopbon.
Mijn product is defect. Wat moet ik doen?
Als je het Bopita-artikel op onze website besteld hebt, dan verzoeken wij je het
digitale service-formulier op deze website volledig in te vullen en inclusief de gevraagde bijlagen aan ons te retourneren. Wij nemen je aanvraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling.
Ik ben mijn montagehandleiding kwijt. Kan ik deze ergens opvragen?
Bij ieder Bopita-artikel wordt een montage handleiding bijgesloten. Mocht je deze kwijt zijn, dan kun je in onze webshop zoeken op de artikelcode of de artikelnaam van je Bopita-artikel (alleen bij artikelen in onze actuele collectie). Je vindt bij het betreffende artikel de montagehandleiding en deze kun je vervolgens downloaden. Als het artikel niet meer in onze actuele collectie voorkomt, stuur dan een verzoek per e-mail naar
sales@bopita.com met in de onderwerp-regel de vermelding van de artikelcode, de productnaam en eventueel een foto van het betreffende, nog ongemonteerde artikel.
Ik wil mijn systeem-bed ombouwen naar een hoogslaper. Is dit mogelijk?
Ja, dat is mogelijk. Als je een systeem-bed hebt, zoals Nordic of Combiflex, is dit om te bouwen naar bijvoorbeeld een hoogslaper of stapelbed. Om jouw bed om te bouwen heb je losse onderdelen nodig. Deze vind je onder
accessoires . Kies in de Service-shop de serie-naam, download de handleiding en bestel de onderdelen die jij nodig hebt om jouw bed om te bouwen.
Wat is de doorbouwgarantie voor bedsystemen bij Bopita?
Bopita hanteert een doorbouwgarantie van 7 jaar. Wanneer je een bed uit een van de Bopita-bedsystemen koopt, koop je een flexibel bedsysteem. Deze kun je naar voorkeur uitbouwen en veranderen. Als een product niet meer in ons assortiment is, garandeert onze doorbouwgarantie je de mogelijkheid om bed-onderdelen tot 7 jaar na te bestellen vanaf de dag dat het product niet meer in onze collectie is.
Overig
Wat is het formaldehyde-gehalte in het MDF wat in de Bopita-meubelen wordt gebruikt?
Al het MDF wat wij gebruiken in onze meubelen is van de klasse E05. Deze klasse MDF is veilig bevonden volgens de Europese normen voor het gebruik in kindermeubelen.
Kan ik hoge resolutie beelden van jullie producten opvragen?
Je kunt jouw aanvragen voor hoge resolutie-beelden mailen naar de PR & Marketing-afdeling van Bopita:
sales@bopita.com . Laat in de e-mail ook weten waarvoor je de beelden wenst te gebruiken.
Mijn kind bijt in de bedrand. Is dit gevaarlijk voor de gezondheid?
Nee, dat is niet gevaarlijk bij de Bopita-meubelen, aangezien deze allen voorzien zijn van een kindveilige lak of wash-laag op waterbasis. Het is dus 100 % veilig en niet schadelijk voor de gezondheid. Wel kun je contact opnemen met de verloskundigenpraktijk voor advies bij bijtbehoefte van jouw kind en het doorkomen van tandjes. Zij kunnen alternatieven aanreiken die het kind helpen bij het doorkomen van tandjes en bij het afleren van bijtgedrag.
Is het mogelijk om een samenwerking op te zetten, zoals een product review, blogpost of actie?
Momenteel hebben wij geen intentie om productreviews online zichtbaar te maken op onze webshop. Bij verzoeken voor samenwerkingsvormen op social media kun je een mail sturen naar:
sales@bopita.com .